- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Temperatūros kontrolė viešajame transporte: kokia turėtų būti optimali vidaus šiluma?
Temperatūros kontrolė viešajame transporte: kokia turėtų būti optimali vidaus šiluma?
Atėjus šaltajam sezonui, viešojo transporto keleiviai dažnai pastebi temperatūros pokyčius autobusuose ir troleibusuose. Nesvarbu, kokia lauke temperatūra, čia galioja aiškūs temperatūros reikalavimai. „Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. viešojo transporto vidaus temperatūra turėtų nenukristi žemiau 5 laipsnių ribos“, – sako Lina Juknevičienė, JUDU Klientų patirties vadovė.
Siekiama, kad keleiviams būtų užtikrinta pastovi temperatūra šaltuoju sezonu, nepriklausomai nuo oro sąlygų lauke. Skirtingai nei pastatuose, kur šildymas reguliuojamas centralizuotai, transporto priemonėse šildymo sistemos veikia nuolat, užtikrindamos pastovią komfortišką aplinką. Visgi, šį komfortą išlaikyti sudėtingą dėl reguliariai atidaromų durų, o senesnėse transporto priemonėse iškyla iššūkių dėl ventiliacijos ir kondicionavimo.
Maždaug 188 sostinės viešojo transporto priemonėse, neturinčiose automatinės klimato kontrolės, šildymas reguliuojamas rankiniu būdu. Todėl ypač rytinėse kelionėse, kai transporto priemonės būna atvėsusios po nakties, svarbu šildymą įjungti kiek įmanoma anksčiau.
„Temperatūra viešajame transporte yra nuolat tikrinama – viešojo transporto kontrolė stebi, ar laikomasi temperatūros reikalavimų, o išskirtiniais atvejais, kai temperatūra neatitinka normų, fiksuojami pažeidimai vežėjams. JUDU siekia užtikrinti, kad kelionės būtų patogios ir komfortiškos visais metų laikais, nepriklausomai nuo oro sąlygų“, – priduria JUDU atstovė.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2023-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 193,5 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu įvertino 8,65 balais iš 10, tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2015-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.