- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Vilnius tęsia viešojo transporto modernizavimą – pasirašyta sutartis dėl 73 naujų troleibusų įsigijimo
Vilnius tęsia viešojo transporto modernizavimą – pasirašyta sutartis dėl 73 naujų troleibusų įsigijimo
Vilnius žengia dar vieną svarbų žingsnį viešojo transporto atnaujinimo link – pasirašyta sutartis su Lenkijos viešojo transporto priemonių gamintoju „Solaris Bus & Coach“ dėl 73 naujų troleibusų įsigijimo. Tai – antrasis Vilniaus troleibusų parko atnaujinimo etapas, kuriuo siekiama ne tik pakeisti seniausius modelius, bet ir užtikrinti kokybiškesnę, patogesnę keleivių patirtį. Sutarties vertė – 56,2 mln. eurų be PVM. Nauji troleibusai Vilnių pasieks palaipsniui nuo 2026 m. rudens.
„Viešasis transportas – vienas svarbiausių miesto gyvenimo elementų, kuris kasdien paliečia šimtus tūkstančių žmonių. Todėl jo kokybei ir patikimumui Vilnius skiria išskirtinį dėmesį. Pastaraisiais metais atnaujinome transporto priemonių parką, plėtėme maršrutų tinklą, įdiegėme patogesnius tvarkaraščius, pradėjome naktinių maršrutų projektą. Šiandien jau turime daugiau nei 90 naujų troleibusų, o pradėdami antrąjį atnaujinimo etapą toliau nuosekliai kuriame modernią, aplinkai draugišką ir keleiviui patogią susisiekimo sistemą“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Modernūs, energetiškai efektyvūs troleibusai
Naujieji „Solaris Trollino18“ modelio troleibusai pakeis seniausius šiuo metu eksploatuojamus modelius – „Škoda 14TR“ ir „Solaris Trollino 15AC“. Naujieji „Solaris“ 18 metrų ilgio žemagrindžiai troleibusai bus pritaikyti patogiam ir saugiam keleivių vežimui. Kiekvienoje transporto priemonėje bus įrengtos USB jungtys, oro kondicionierius, dviračių laikikliai, saugos kameros, informaciniai ekranai ir vietos keleiviams su negalia. Sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, bus ne mažiau kaip 40, stovimų vietų – ne mažiau kaip 70.
Be to, troleibusai turės autonominio važiavimo funkciją – be kontaktinio tinklo galės įveikti iki 20 km atstumą. Juose sumontuota naujos kartos traukos įranga ir regeneracinio stabdymo sistema, leidžianti efektyviau naudoti elektros energiją. Tokia technologija padeda sumažinti energijos sąnaudas ir eksploatacines išlaidas, o taip pat didina transporto priemonių patikimumą kasdienėse kelionėse – mažina gedimų riziką ir užtikrina sklandesnį darbą.
„Troleibusų parko atnaujinimas – tai ne tik senų transporto priemonių keitimas, bet ir kryptinga investicija į šiuolaikišką, patikimą bei keleiviui patrauklų viešąjį transportą. Šiandien pusė eisme važinėjančių troleibusų yra nauji. Pradėdami antrąjį atnaujinimo etapą siekiame, kad visas troleibusų parkas atitiktų aukščiausius efektyvumo, patogumo ir tvarumo standartus. Tikime, kad tai paskatins dar daugiau vilniečių rinktis viešąjį transportą“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Ignas Degutis. Planuojama, kad visas sostinės troleibusų parkas bus atnaujintas 2026 m. pabaigoje.
„Solaris Bus & Coach“ – stiprus partneris pokyčiui
Sutartis pasirašyta su viešąjį pirkimą laimėjusia įmone „Solaris Bus & Coach Sp“ – viena didžiausių ir pažangiausių viešojo transporto gamintojų Lenkijoje. Bendrovės pasiūlymas atrinktas pagal ekonomiškai naudingiausią kainos ir kokybės santykį – vertinant ne tik įsigijimo kainą, bet ir eksploatacinius parametrus: energijos suvartojimą, garantijas, techninį efektyvumą.
„Vilnius – ambicingas miestas, kryptingai siekiantis tvaraus judumo. Galimybė prisidėti prie šio strateginio projekto mums yra reikšminga. Džiaugiamės bendradarbiavimu, kuris leis sostinei naudotis viena moderniausių troleibusų technologijų Europoje – tylesne, taupesne ir draugiška aplinkai“, – sako Olivier Michard, „Solaris Bus & Coach“ valdybos narys, komercijos vadovas.
Už viešojo transporto paslaugų organizavimą atsakinga JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) teigia, kad ši nauja sutartis leis keleiviams dar patogiau planuoti keliones.
„Mums svarbu, kad kiekvienas vilnietis jaustųsi laukiamas viešajame transporte – kad kelionė būtų ne tik greita, bet ir patogi, saugi bei maloni. Nauji troleibusai leidžia dažninti reisus, pasiekti tas miesto vietas, kur anksčiau troleibusai negalėjo važiuoti, o kartu – užtikrinti aukštesnį komfortą. Autonominės eigos troleibusais, galinčiais važiuoti be kontaktinio tinklo, jau džiaugiasi Valakampių gyventojai, o netrukus panašių sprendimų sulauks ir kiti miesto rajonai“, – sako Loreta Levulytė-Staškevičienė, JUDU vadovė.
Naujų troleibusų įsigijimas finansuojamas Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB) bei Šiaurės investicijų banko (ŠIB) paskolomis.
Viešojo transporto pažanga
Šiuo metu Vilniaus gatvėmis jau važiuoja 91 naujos kartos „Škoda“ troleibusas, kurie sostinę pasiekė 2024–2025 metais. Nauja sutartis su „Solaris Bus & Coach“ žymi tolesnę pažangą, siekiant, kad visas troleibusų parkas taptų šiuolaikiškas, patogus ir energetiškai efektyvus.
Dar vienas svarbus etapas – siekiant užtikrinti patogesnį ir dažnesnį susisiekimą, bus plečiamas maršrutų tinklas. Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų kursavimo dažnį padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti pagal keleivių srautus ir judėjimo įpročius.
Mieste kursuos apie 30 proc. daugiau transporto priemonių, kurios bus netaršios ir draugiškos aplinkai. Centrinėje miesto dalyje viešojo transporto reikės laukti ne ilgiau kaip 6–10 minučių, o tolimesnėse ir rečiau apgyvendintose teritorijose – iki 15 minučių.