- Pagrindinis
- Naujienos
- Griežtesnė galingų mikrojudumo priemonių kontrolė: reidas Vilniaus gatvėje
Griežtesnė galingų mikrojudumo priemonių kontrolė: reidas Vilniaus gatvėje
Vilniuje surengtas mikrojudumo priemonių reidas išryškino problemą: elektrinių paspirtukų – ypač galingesnių modelių – vairuotojai bei maisto kurjeriai dažnai pamiršta Kelių eismo taisykles (KET) ir kelia realų pavojų aplinkiniams. Kelių policijos pareigūnai tikrino, kaip el. paspirtukų ir el. dviračių vairuotojai laikosi (KET) bei JUDU komanda eismo dalyvius supažindino su darnaus judumo principais. Ypatingas dėmesys buvo skirtas Vilniaus gatvei, kurioje draudžiamas mikrojudumo priemonių ir dviračių eismas.
Per dvi reido valandas sustabdyti 25 judumo priemonių vairuotojų – daliai jų pareigūnai skyrė įspėjimus, o už piktybinius pažeidimus išrašytos ir baudos. Visi vairuotojai buvo sustabdyti dėl to, kad ketino arba jau važiavo ten, kur tai daryti draudžiama mikrojudumo priemonėms – Vilniaus gatve. Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą tokioje situacijoje skiriama bauda nuo 20 iki 40 eurų. Mikrojudumo dalyviai, pripažinę savo nusižengimą, gavo baudą 10 eurų (pusę minimalios baudos).
„Matom aiškų iššūkį – miesto gatvėse daugėja galingų mikrojudumo priemonių, kurių vairuotojai neretai ignoruoja Kelių eismo taisykles ir miesto nustatytus reikalavimus. Viename šaligatvyje ar pėsčiųjų take šiandien bando sutilpti ir pėstieji, ir greitai lakstantys maisto pristatymo kurjeriai – tokia kombinacija tampa vis pavojingesnė. Šis reidas – aiški žinutė, kad stebime situaciją, to netoleruojame ir ieškome sprendimų priminti eismo dalyviams, kad judėjimas mieste turi būti atsakingas ir saugus“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Pasak JUDU Judumo transformacijos vadovo Jono Damidavičiaus, būtent šios grupės – paspirtukininkai ir kurjeriai – vasaros metu mieste matomos ir girdimos labiausiai: „Greitis, intensyvumas, dažnai ignoruojami ženklai ar važiuojama per perėjas be jokio sulėtinimo. Tokiam elgesiui vietos nėra. Mums svarbu, kad judėjimas mieste būtų saugus visiems – tiek pėstiesiems, tiek tiems, kurie pristato pietus.“
J. Damidavičius priduria, kad ši vieta reidui pasirinkta neatsitiktinai – Vilniaus širdyje yra trys gatvės, kuriose dviračių ir paspirtukų eismas draudžiamas: Vilniaus, Savičiaus ir Pilies. Nors ši taisyklė galioja jau kelerius metus, ji vis dar ne visiems žinoma, o kartais – tiesiog ignoruojama. Būtent todėl kontrolė čia yra būtina: siauros senamiesčio gatvės, intensyvūs pėsčiųjų srautai reikalauja ypatingo dėmesio, kad judėjimas būtų saugus ir darnus visiems.
Reido tikslas – priminti galiojančias KET taisykles ir paskatinti galingų mikrojudumo priemonių vairuotojus, ypač maisto pristatymo kurjerius, atsakingai važinėti senamiesčio gatvėmis. Vasarą suplanuota daugiau reidų, kurių metu daugiausia dėmesio bus skiriama būtent elektrinių paspirtukų, dviračių ir maisto kurjerių judėjimui.
„Deja, dažnai pastebime situacijų, kai mikrojudumo priemonių vairuotojai ignoruoja taisykles ir kelia pavojų aplinkiniams. Miestas yra skirtas visiems, todėl svarbu rūpintis vienas kito saugumu – tai yra mūsų visų atsakomybė. Kelių eismo taisyklių laikymasis padeda mums visiems judėti atsakingai ir saugiai“ – pasakojo Vilniaus apskr. policijos pareigūnai.
Policijos pareigūnai taip pat primena: šaligatviai pirmiausia skirti pėstiesiems, o mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo laikytis KET – važiuoti dviračių takais, atsargiai elgtis prie perėjų ir vengti situacijų, galinčių kelti pavojų kitiems eismo dalyviams.
JUDU atstovas priduria, kad šis reidas – jau antrasis šią vasarą. Pirmojo reido metu prie Baltojo tilto, kuriame dalyvavo ir Vilniaus meras V. Benkuskas per dvi valandas buvo fiksuota 30 pažeidimų. Iki vasaros pabaigos Vilniuje planuojami dar kelios priemonės su policija, o mikrojudumo kultūrai skiriamas dėmesys taps ne tik trumpalaike akcija, bet ir nuolatiniu miesto prioritetu.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto, automobilio stovėjimo paslaugų ir Vilniaus eismo organizavimą. Vilniuje kasmet atliekama apie 735 milijonų kelionių, iš jų 209,5 mln. kelionių viešuoju transportu. Įmonė taip pat kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.