.
Šviesoforų signalinė grupė
Tai šviesoforų grupė, skirta viena kryptimi važiuojančių transporto priemonių ar einančių pėsčiųjų eismui reguliuoti (pvz.: signalinė grupė skirta važiuoti tiesiai arba posūkiui į kairę). Kiekvienai transporto priemonių ir pėsčiųjų krypčiai yra atskira šviesoforų signalinė grupė. Paveikslėlyje pateikiamos Kalvarijų — Krokuvos gatvių sankryžos signalinės grupės:
🟢 SSG1 (pažymėta skaičiumi 1 žaliam fone) — signalinė grupė 1 skirta transporto priemonėms, važiuojančioms Kalvarijų g. nuo šiaurės.
🟢 SG2 (pažymėta skaičiumi 2 žaliam fone) — signalinė grupė 2 skirta transporto priemonėms, atvažiuojančioms iš Krokuvos g.
🟢 SG3 (pažymėta skaičiumi 3 žaliam fone) — signalinė grupė 3 skirta transporto priemonėms, važiuojančioms Kalvarijų g. iš pietų.
🟢 SG21/22 (pažymėta skaičiais 21/22veh žaliam fone) — signalinė grupė 21/22 skirta pėstiesiems,kertantiems Kalvarijų g.
🟢 PM21/22 – pėsčiųjų mygtukas.
🟢 SG23/24 (pažymėta skaičiais 23/24veh žaliam fone) — signalinė grupė 23/24 skirta pėstiesiems, kertantiems Krokuvos g.
Signalinių grupių fazė
Tai tarpusavyje nekonfliktuojančių signalinių grupių visuma. Fazės metu nekonfliktuojančioms signalinėms grupėms dega žali šviesoforų signalai, o kitoms – draudžiami signalai.
Sankryžos ciklo laikas ir signalinė programa
Sankryžos ciklo laikas — laiko tarpas, per kurį įjungiamas žaliasis šviesoforo signalas kiekvienai signalinių grupių fazei. Dažniausiai naudojami 60 s, 70 s, 90 s, 120 s, 130 s ir 180 s ciklo laikai Pvz.: kai ciklas yra 60 s, žaliasis šviesoforo signalas 1-ai signalinei grupei įjungiamas kas 60 sek.
Signalinė programa — sankryžos darbo režimas. Signalinės programos kūrimas priklauso nuo sankryžoje taikomo eismo valdymo metodo. Signalinės programos struktūra: ciklo laikas ir žaliojo signalo laiko paskirstymas kiekvienai signalinei grupei. Signalinė programa susideda iš fazių ir perėjimų tarp fazių.
Sankryžų koridorius (sankryžų tinklas)
Tai sankryžų grupė, kurioje taikomas vienas iš eismo valdymo metodų.
Žalioji banga
Tai sankryžų darbo režimo (signalinių programų) koordinavimas. Iš anksto nustatoma „žaliosios bangos“ kryptis (tam tikra gatvė) ir signalinės programos koordinuojamos taip, kad pralaidumas pasirinkta kryptimi būtų didžiausias.