- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Išskirtinė diena sostinės viešojo transporto istorijoje – perkami pirmieji elektriniai autobusai
Išskirtinė diena sostinės viešojo transporto istorijoje – perkami pirmieji elektriniai autobusai
Sostinės viešojo transporto atnaujinimas nesustoja – kovo 15 d. Vilniaus miesto meras ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas pasirašė sutartį su tiekėjų grupe, sudaryta iš UAB „TM Service“ ir autobusų gamintojo iš Turkijos „Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A. S.“, kuria patvirtintas elektrinių autobusų pirkimas. Planuojama, jog 5 elektriniai autobusai į sostinės gatves išvažiuos šį rudenį. Autobusų ir pakrovimo įrenginių sandorio vertė 1 510 957 eurai, o pats pirkimas bus finansuojamas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšomis.
„Per pusantrų metų beveik 300 naujų transporto priemonių papildę Vilniaus viešojo transporto parką, nesustojame ir žengiame prie elektrinių ir hibridinių autobusų pirkimo. Vilniečių apklausos rodo, jog naujos transporto priemonės, kelionių greitis ir komfortas yra svarbiausios priežastys, kodėl miestiečiai savo kelionėms jau dabar renkasi arba rinktųsi viešąjį transportą. Todėl ir toliau tęsime atnaujinimą bei įgyvendinsime kitus susisiekimo gerinimo sostinėje projektus tokius kaip greitieji viešojo transporto koridoriai, pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra”, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Planuojama, jog iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys iš viso 135 naujais autobusais – 5 elektra varomais, 70 hibridinių (20 triašių ir 50 dviašių), 50 triašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos dyzelinių autobusų. Įgyvendinus šį ambicingą sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, Vilnius taps kone jauniausią autobusų parką turinčia ES sostine.
Sostinėje važiuosiančiuose 88 kWh galingumo elektriniuose autobusuose bus sumontuoti varikliai, išvystantys 290 Nm sukimo momentą ir turintys dvigubas ličio jonų baterijas. Autobusų gamintojai kartu su kiekviena nauja elektrine viešojo transporto priemone pristatys ir įkrovimo įrenginius – autobusų traukos baterijos bus įkraunamos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ patalpose. Be to, autobusuose bus sumontuotos standartinės Combo-2 (CCS) jungtys, kuriomis traukos baterijas mieste bus galima įkrauti nuo esančių elektrinių automobilių įkrovimo stotelių.
Vienas elektrinis autobusas talpins 23 keleivius – jame bus 10 sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, taip pat 12 stovimų ir 1 vieta neįgaliesiems. Autobuso ilgis 5,8 metro, o tai užtikrins galimybę keleivius vežti siauromis senamiesčio gatvėmis – planuojama, jog šie pirmieji elektriniai autobusai važiuos būtent centro ir jo prieigų maršrutuose.
Autobusuose bus įrengta šiuolaikinė keleivių informavimo sistema su LCD TFT ekranais salone, vaizdo stebėjimo kamerų sistema autobusų viduje ir išorėje, keleivių skaičiavimo sistema. Tai pat veiks keleivių salono ir vairuotojo darbo vietos šildymo ir vėdinimo sistemos su atskiru vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono valdymu.
Kaip ir kituose sostinėse naujuose autobusuose, juose veiks nemokamas belaidis internetas, o savo išmaniuosius įrenginius keleiviai galės įkrauti pasinaudodami specialiomis USB jungtimis. Elektriniai sostinės autobusai, kaip ir kiti Vilniaus autobusai, bus raudonos spalvos.
„Pagal dabartinį planą iki 2020 m. atnaujinus sostinės autobusų parką jame neliks senesnių nei 7 metų autobusų, o tai yra ryškus pokytis ir kokybinis šuolis. Šiuo metu perkame pirmuosius elektrinius autobusus, o taip pat jau kovo – balandžio mėnesiais planuojame įvairių gamintojų naujausių hibridinių modelių testavimą, po kurio bus vykdomas ir hibridinių autobusų pirkimas“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Primenama, kad sostinėje jau važiuoja beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių – 250 autobusų ir 41 troleibusas. Trečiąjį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, įsigyjant dar 135 naujus autobusus, planuojama įgyvendinti iki 2020 metų.