- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Eismas prieš Kalėdas sostinėje: kaip mieste judėti saugiau ir nestrigti spūstyse?
Eismas prieš Kalėdas sostinėje: kaip mieste judėti saugiau ir nestrigti spūstyse?
Šventiniu laikotarpiu sostinės gatvėse eismo intensyvumas, kaip ir kasmet, pastebimai išauga. JUDU atstovai pasakoja, kad tokios dienos yra nemažas iššūkis tiek eismo valdymo specialistams, tiek vairuotojams. Nors visiškai išvengti laiko spūstyse dėl didelių eismo srautų nepavyks, specialistai dalinasi, kaip laiko jose „sudeginti“ kuo mažiau, ir primena, kokius eismo reguliavimo bei viešojo transporto organizavimo sprendimus pasitelkia.
„Prieššventiniu laikotarpiu eismo srautai išauga ne tik rytinėmis, vakarinėmis piko valandomis, tačiau ir dienos metu bei savaitgaliais. Skaičiuojame, kad bendras eismo intensyvumas prieš Kalėdas išauga iki 15–20 procentų. Be to, papildomos spūstys formuojasi dėl eismo įvykių, kurių intensyviomis dienomis, natūralu, daugiau – tokią tendenciją matome ir šiemet. Situaciją eismo valdymo centre stebime nuolat ir operatyviai reaguojame, bendradarbiaujame su policija. Matydami „karštuosius“ taškus, besiformuojančias spūstis, taip pat dėl eismo įvykių laikinai sutrikusį eismą šviesoforus reguliuojame taip, jog saugiau ir greičiau judėtų visi eismo dalyviai – vairuotojai ir pėstieji“, – sako JUDU Eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič.
A. Apanovič priduria, jog eismo valdymo centre srautų stebėjimas vyksta realiu laiku, todėl reaguojama į tuo metu mieste esančią situaciją bei įvykius. Automatizuota eismo valdymo sistema reaguodama į staigius pokyčius gatvėse parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems“ koridoriams. Tikslas yra užtikrinti visų eismo srautų sklandų judėjimą bei saugumą.
Prieššventiniu laikotarpiu transporto eismas sudėtingėja didžiųjų prekybos centrų prieigose, senamiestyje prie Kalėdinės eglės ir pagrindinėse miesto arterijose – G. Vilko, Ukmergės, Ozo, Oslo, Tūkstantmečio, Kalvarijų, Kareivių, gatvėse, o šventiniu laikotarpiu ir centrinėje miesto dalyje – Goštauto, Žygimantų, Vrublevskio, B. Radvilaitės, T. Kosciuškos, Šeimyniškių, Rinktinės ir Olandų gatvėse.
„Labai svarbus ir pačių vairuotojų elgesys. Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau. Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams rekomenduojame patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti eismo įvykių deklaraciją“, – sako A. Apanovič.
Ką gali padaryti patys vairuotojai bei pėstieji?
JUDU specialistai pataria nekeliauti po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Taip pat – laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Neretai pasitaiko atvejų, kai įsijungus žaliam šviesoforo signalui, pirmasis automobilis pajuda pavėluotai, susidaro tarpai ir dėl to per sankryžą pravažiuoja mažiau automobilių nei galėtų.
Vairuotojams primenama nesiblaškyti ir iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą, nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė, o įvykus eismo įvykiui iki 70 proc. sumažėja eismo pralaidumas toje vietoje.
Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.
Esamus eismo srautų statistiką rasite čia.
Per šventes keliauti rekomenduojama viešuoju transportu
Šiais metais šventiniu laikotarpiu gatvėse kursuoja apie 24 viešojo transporto priemonėmis daugiau nei pernai. „Planuojant keliones viešuoju transportu, ypač piko metu, rekomenduojame išvykti bent 5–10 minučių anksčiau. Taip pat svarbu turėti keletą maršruto alternatyvų – visuomet galima pasirinkti kitą autobusą ar troleibusą“, – patarimais dalinasi Arnas Misiūnas, JUDU viešojo transporto organizavimo vadovas. Taip pat patariama naudotis m.Ticket programėle, kurioje galima stebėti transporto priemonių judėjimą realiuoju laiku, o planuoti kelionę galite lengvai čia.
Ypač rekomenduojama keliauti viešuoju transportu į sostinės centrą, nes prieššventiniu laikotarpiu ten susidaro didžiausios spūstys. Tai pats patogiausias sprendimas tiems, kurie nenori gaišti laiko ne tik spūstyse, bet ir ieškodami parkavimo vietos. Šiuo laikotarpiu, ypač vakarais, parkavimo vietos dažnai būna visiškai užpildytos. Patogiai keliaujant į centrą, galima pasinaudoti „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, esančiomis Savanorių prospekte, Ukmergės gatvėje ir Pilaitėje. Automobilį pastatę vos už 0,5 euro, kartu gausite ir viešojo transporto bilietą, leidžiantį patogiai tęsti kelionę.
JUDU atstovas priduria – atidžiai analizuojami transporto srautų duomenys, keleivių skaičiai, tinklo užimtumas bei vykdomi remonto darbai, pagal tai specialiai pritaiko tvarkaraščius šventiniam laikotarpiui. Atsižvelgdami į miesto renginius, tokius kaip eglutės įžiebimas, kalėdiniai bėgimai ar naujametės šventės, specialistai siekia užtikrinti, kad keleiviai į renginius galėtų atvykti ir išvykti patogiai.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2023-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 193,5 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu įvertino 8,65 balais iš 10, tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2015-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.