- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Kaip pasiekti miesto centrą aplenkiant spūstis?
Kaip pasiekti miesto centrą aplenkiant spūstis?
Ruduo įsibėgėja, ir Vilniaus gatvės vėl prisipildo judesio – studentai atranda naujas miesto gatves, miestiečiai po darbų traukia į centrą praleisti vakarą, o kartu su jais į sostinės širdį suplūsta ir automobilių srautai. Tad kaip nuvykti į miesto centrą neįstrigus spūstyse?
Pagal ankstesnių metų duomenis, rugsėjį ir spalį eismo intensyvumas Vilniuje pastebimai auga. Besiformuojančios spūstys piko metu priklauso nuo eismo sąlygų (eismo įvykių, eismo ribojimų net ir oro sąlygų) miesto gatvėse, kurios turi įtakos sklandžiam eismui. Paprastai rugsėjo pabaigoje eismo srautai stabilizuojasi, kai vairuotojai atranda patogiausius maršrutus, planuojamos kelionės su laiko atsarga arba išbando naujus keliavimo būdus.
Didžiausios spūstys formuojasi piko metu rytais (7–9 val.) ir vakarais (16–19 val.) intensyviausiuose miesto gatvėse. Pažymėtina, kad jau antroje rugpjūčio pusėje eismas suintensyvėjo – transporto srautai padidėjo vidutiniškai 12–15 proc., palyginti su ramesniu vasaros laikotarpiu.
Vilniaus mieste visos šviesoforais reguliuojamos sankryžos valdomos pagal esamus eismo srautus (adaptyviai), kad kuo efektyviau būtų išnaudojamas laikas sankryžose ir eismo srautų pralaidumas būtų kuo didesnis, o besiformuojančios spūstys mažesnės.
Įvertinkite visas keliavimo galimybes
Svarbu keliaujant mieste laikytis kelių eismo taisyklių, vairuojant neužsiminėti pašaline veikla, neblokuoti sankryžų bei stebėti šviesoforų signalus. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 30 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau.
„Norint išvengti stovėjimo automobilių eilėse, rekomenduojama planuoti kelionę ne piko metu. Verta įvertinti, kiek laiko užtruktų važiuoti automobiliu ir ieškoti parkavimo vietos, palyginti su kelione viešuoju transportu ar dviračiu – dažnai alternatyvos piko metu būna greitesnės, o ne piko metu dar ir pigesnės“, – dalinasi JUDU Eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič.
Žemiau pateiktas žemėlapis taps patogiu gidu, kaip pasiekti Vilniaus centrą dviračių takais, viešuoju transportu ar kitais darniais būdais – greičiau, patogiau ir aplenkiant spūstis. Šiame žemėlapyje pateikti maršrutai, kuriais viešojo transporto priemonės kursuoja bent kas 30 minučių ar dažniau, taip pat pažymėti kiti darnūs keliavimo būdai:

Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto, automobilio stovėjimo paslaugų ir Vilniaus eismo organizavimą. Vilniuje kasmet atliekama apie 735 milijonų kelionių, iš jų 209,5 mln. kelionių viešuoju transportu. Įmonė taip pat kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.