- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Naktinių sostinės autobusų populiarumas pranoko lūkesčius: namus patogiai pasiekė dešimtys tūkstančių gyventojų
Naktinių sostinės autobusų populiarumas pranoko lūkesčius: namus patogiai pasiekė dešimtys tūkstančių gyventojų
Daugiau nei pusmetį sostinėje kursuojantys naktiniai autobusai tapo itin mėgstamu kelionių pasirinkimu tiek vilniečiams, tiek miesto svečiams. Gyventojai šiuo patogiu susisiekimo būdu naudojasi ne tik švenčių dienomis ar renginių metu, kai nusprendžia ilgiau pavakaroti miesto centre, bet ir vėliau baigę darbą ar naktį nusileidę oro uoste. Nuo balandžio naktiniais autobusų reisais vyko daugiau nei 74 tūkst. keleivių, o patys didžiausi jų srautai buvo fiksuojami vidurnaktį.
„Vilnius yra gyvas, augantis miestas, kuriame gyvenimas neprasideda ryte ir nesibaigia vakare – jis čia vyksta ištisą parą. Girdėjome miesto gyventojų ir svečių lūkesčius dėl naktinio viešojo transporto, tad neabejojome, kad jis bus reikalingas ir naudojamas. Vis dėlto šių naktinių autobusų rezultatai net pranoko mūsų prognozes. Džiugu, kad kuriant maršrutus pavyko atliepti vilniečių poreikius – parinkti maršrutai ir tvarkaraščiai tiksliai atitiko miestiečių lūkesčius“, – sako JUDU viešojo transporto organizavimo vadovas Arnas Misiūnas.
Šiuo metu veikiantys devyni Vilniaus naktinių autobusų maršrutai jungia miesto centrą su skirtingais rajonais ir leidžia gyventojams patogiai pasiekti namus. Autobusai nuo balandžio mėnesio pabaigos važiuoja naktimis iš penktadienio į šeštadienį ir iš šeštadienio į sekmadienį – nuo vidurnakčio kas 30 minučių, o paskutiniai reisai iš miesto centro į nuošalesnius mikrorajonus išvyksta 4 valandą ryto.
Daugiausia keliaujančių – vidurnaktį ir per šventes
JUDU duomenys rodo, kad visą šį laikotarpį pilniausi naktiniai autobusai sostinės gatvėmis riedėjo vidurnaktį.Vėlesniais reisais keleivių atitinkamai vežta mažiau.
„Akivaizdu, kad žmonės mieste nori praleisti daugiau laiko, tačiau anksčiau jie neturėjo galimybės namo patogiai grįžti vėliau arba turėdavo koreguoti savo planus, nes daugelio tradicinių maršrutų reisai baigdavosi iki vidurnakčio. Naktiniai autobusai šią spragą užpildė ir suteikė vilniečiams galimybę saugiai, patogiai ir nebrangiai grįžti namo bet kuriuo paros metu“, – priduria A. Misiūnas.
Jo teigimu, naktinį viešąjį transportą sostinėje dažniausiai renkasi jauni vilniečiai – studentai, vėlyvų pramogų mėgėjai. Vis dėlto šie maršrutai patogūs ir dirbantiems lanksčias darbo valandas, aptarnavimo sektoriaus darbuotojams, sostinės svečiams, miestą pasiekiantiems vėlyvais skrydžiais.
Didžiausi keleivių srautai fiksuojami renginių metu. Ypač populiarūs naktiniai autobusai buvo rugsėjo 1–7 dienomis, kai į sostinę sugūžėjo studentai, gyventojai grįžo iš atostogų, o mieste vyko tradicinis festivalis „Vilniaus dienos“. Vien per šį savaitgalį naktiniais autobusais keliavo daugiau kaip 12 tūkst. keleivių.
Išskyrė populiariausius maršrutus
Didžiausio populiarumo nuo pat pradžių sulaukė trys maršrutai, jungiantys miesto centrą su Antakalniu, Saulėtekiu, Lazdynais, Pašilaičiais, Karoliniškėmis ir Pilaitės mikrorajonais.
Pats populiariausias naktinis maršrutas – N1 (Centras–Antakalnis–Saulėtekis), kuriuo iš viso keliavo 12 tūkst. sostinės gyventojų ir svečių.
Tuo metu N4 autobusais (Centras–Kalvarijų–S. Stanevičiaus g.–Pašilaičiai) vyko beveik 12 tūkst. keleivių, o trečiu pagal populiarumą maršrutu N2 (Centras–Lazdynai–Karoliniškės–Pilaitė) pasinaudojo beveik 10 tūkst. gyventojų.
Daugiausia keleivių įsėdo Islandijos gatvėje esančiose stotelėse, o išlipo – Vinco Kudirkos aikštėje – ten, kur didžiausia sostinės naktinio pasilinksminimo, maitinimo, renginių ir kultūros įstaigų koncentracija.
„Daugiausia keleivių vyko autobusais, pravažiuojančiais pagrindines mikrorajonų gatves ir, be abejo, pasiekiančiais Saulėtekį – šiuo maršrutu tradiciškai vyko studentai“, – teigia JUDU atstovas.
Naktiniai miesto autobusų maršrutai yra sukoordinuoti patogiam judėjimui ir persėdimui tarp rajonų, tad paslauga nėra taikoma vien tik miesto centrui.
Naktinių maršrutų parinkimas ir tvarkaraščiai buvo sudaryti atsižvelgiant į miesto gyventojų poreikius ir patogų susisiekimą. Taktinis tvarkaraštis, kai autobusai iš centro išvyksta kas 30 minučių, leidžia planuoti keliones, patogiai persėsti iš vieno autobuso į kitą, kad visame mieste būtų užtikrintas efektyvus susisiekimas.
Keliaujant naktiniais autobusais galioja ta pati bilietų kainodara ir įsigijimo sistema kaip ir bet kuriuo kitu paros metus, tad keliauti šiais maršrutais yra taip pat paprasta, o kaina – prieinama.
Neabejotinai naktiniai maršrutai išliks populiarūs ir šaltuoju metų laiku – ypač šventiniu laikotarpiu, kai miestas gyvas ilgiau ir žmonės dažniau keliauja vakarais pasigrožėti miesto šviesomis.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto, automobilio stovėjimo paslaugų ir Vilniaus eismo organizavimą. Vilniuje kasmet atliekama apie 735 milijonų kelionių, iš jų 209,5 mln. kelionių viešuoju transportu. Įmonė taip pat kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.