- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Sostinės viešojo transporto topai – ar jūsų maršrutas tarp jų?
Sostinės viešojo transporto topai – ar jūsų maršrutas tarp jų?
Kiekvieną darbo dieną sostinėje viešuoju transportu atliekama vidutiniškai 490 tūkst. kelionių, kurias kasdien renkasi beveik 200 tūkst. miestiečių ir miesto svečių. JUDU apžvelgia metų lyderius: sostinės viešojo transporto maršrutus, kuriais keliauja daugiausia keleivių, keliavimo sąlygas ir stoteles, kurios sulaukia didžiausio žmonių srauto. Ar kada susimąstėte, kurie maršrutai ir stotelės yra patys populiariausi?
JUDU sostinėje organizuoja viešojo transporto paslaugas. Šiuo metu sostinėje keleivius viešuoju transportu veža trys vežėjų įmonės, kurių kokybę prižiūri JUDU, organizuojanti miesto viešąjį transportą, sudaranti maršrutus ir tvarkaraščius. Miesto gyventojų ir svečių poreikiams sukurti 106 maršrutai, kurių pagrindą sudaro 83 autobusų ir 17 troleibusų maršrutai bei 6 greitųjų autobusų maršrutai. Darbo dienomis miesto gatvėmis kursuoja net 625 transporto priemonės. Viešojo transporto maršrutų tinklas sostinėje išsidėstęs net per 507 km. Greitesnį judėjimą mieste užtikrina 43,2 km ilgio A juostų tinklas, skirtas viešajam transportui. Daugiau nei trečdalis – 32,2 proc. – viešojo transporto priemonių yra varomos elektros energija.
„Viešojo transporto sistema mieste per pastaruosius metus judėjo tvarumo ir gerėjančios kokybės kryptimi: buvo atnaujintas troleibusų parkas, išplėstas maršrutų tinklas, integruoti mažos talpos elektriniai autobusai. Įdiegėme keleivių informavimo švieslentes ir vieną moderniausių bekontakčio atsiskaitymo už VT bilietus viešajame transporte sistemą, atnaujinome ir pačią el. bilieto sistemą”, – apžvelgdama praėjusius metus, teigia Loreta Levulytė-Staškevičienė, JUDU vadovė.
Pasak L. Levulytės-Staškevičienės, sostinės viešojo transporto sistema kasmet modernėja ir dėl diegiamų inovacijų tampa draugiškesnė keleiviams bei aplinkai. Šiais metais įmonė parengė, o Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė, viešojo transporto maršrutų plėtros koncepcijai. „Į sostinės gatves šiemet įsiliejo 55 nauji troleibusai, kitų metų antrąjį ketvirtį išriedės dar 36 autonominiai troleibusai. Gruodį taip pat pasirašyta finansavimo sutartis tolimesniam troleibusų ir autobusų parko atnaujinimui, kuris gatvėse taps dar labiau matomas 2026 metais”, – sako JUDU vadovė.
Vilniaus mieste keleivių tarpe išlieka itin populiarūs greitieji autobusų maršrutai: 1G, 2G, 3G, 4G ir 5G. Greta jų, didelio susidomėjimo sulaukia 53-ojo maršruto autobusas bei troleibusai riedantys 2, 7, 6 ir 17 maršrutu. TOP 10 maršrutų pagal vidutinį kelionių skaičių per darbo dieną:
- 2G autobuso maršrutas – 28 tūkst.
- 3G autobuso maršrutas – 27 tūkst.
- 1G autobuso maršrutas – 26 tūkst.
- 4G autobuso maršrutas – 24 tūkst.
- 53 autobuso maršrutas – 23 tūkst.
- 7 troleibuso maršrutas – 21 tūkst.
- 2 troleibuso maršrutas – 21 tūkst.
- 5G autobuso maršrutas – 19 tūkst.
- 6 troleibuso maršrutas – 15 tūkst.
- 17 troleibuso maršrutas – 14 tūkst.
Šią vasarą vilniečiai ir miesto svečiai galėjo džiaugtis sugrįžusiais populiariausiais naktiniais autobusų maršrutais – 101N ir 103N. Jie kiekvieną naktį iš penktadienio į šeštadienį užtikrino patogų bei darnų susisiekimą ir sudarė galimybes daugiau nei 300 tūkst. vilniečių ir miesto svečių mėgautis Vilniaus kultūriniu ir naktiniu gyvenimu.
Šiuo metu VT tinkle veikia 1512 stotelės, iš kurių 120 jau yra su realaus laiko atvykimo švieslentėmis didelę keleivių paklausą turinčiose stotelėse, padedančiomis keleiviams efektyviau planuoti keliones. Sostinės viešojo transporto stotelėse pradėtos diegti elektroninės švieslentės, kurios užtikrins operatyvų keleivių informavimą ir rodys ne tik realaus laiko atvykimus, bet ir viešojo transporto tvarkaraščius – bus alternatyva popieriniams tvarkaraščiams. Be to, naujosios švieslentės yra maitinamos atsinaujinančia saulės energija, todėl joms nereikalingas papildomas elektros atvedimas ar kiti infrastruktūriniai darbai.
2024 metais buvo įrengta 40 naujų viešojo transporto laukimo paviljonų, kurie Vilniuje yra įrengti jau 925 stotelėse. Šių metų populiariausios stotelės, kuriose daugiausiai fiksuota išlipimų ar įlipimų į viešojo tranporto priemones, išsidėstė strategiškai svarbiose sostinės vietose: „Žaliasis tiltas“, „Stotis“, „Sietyno“ stotelė, „Pramogų arena“, „V. Kudirkos aikštė“, „Savanorių prospektas“, „T. Narbuto“ stotelė, „Europos aikštė“ ir „Vienaragių“ stotelė. Šiais metais buvo įrengta 16 naujų stotelių: „Lelija“, „Plungės“, „Tujų“, „Jono Galvydžio“, „Žvėryno žiedas“, „Balsiai“, dvi naujos „Naujaneriai“ stotelės, po dvi „Panerių kalvyno“ ir „Skapiškio“ stoteles, „Dobūklės“ stotelės, „Fabriko“ stotelė ir „Lentvario kryžkelės“ stotelė.
Sostinės viešojo transporto bilietai
Rugpjūtį sostinės viešajame transporte įdiegta pažangi bekontakčio atsiskaitymo sistema, kuri leidžia įsigyti ir aktyvuoti viešojo transporto bilietus priglaudžiant banko kortelę ar kitą išmanųjį įrenginį prie komposterio autobuse ar troleibuse. Ši naujovė ypač palengvino keliones miesto svečiams, turistams iš tolimų šalių bei rečiau viešuoju transportu besinaudojantiems gyventojams – nebereikia rūpintis popieriniais bilietais ar papildomomis programėlėmis, bilietai įsigyjami greitai ir patogiai pradėjus kelionę. Bekontakčiu būdu nupirkti 60 minučių bilietai kainuoja 0,90 eur. Nuo paslaugos pradžios rugpjūtį jau buvo aktyvuota virš 308 tūkst. bilietų bekontakte priemone transporto priemonėje.
Nepaisant diegiamų inovacijų ir investicijų, Vilniuje viešojo transporto bilietų kainos yra vienos mažiausių tiek Lietuvos, tiek Europos miestų kontekste. Vienkartinis kelionės bilietas Vilniuje kainuoja nuo 0,65 iki 0,90 euro, o 30 dienų bilietas – 29 eurus. Palyginimui, kitų Lietuvos miestų – Kauno, Klaipėdos, Šiaulių – vienkartinių bilietų kainos svyruoja nuo 0,70 iki 1,30 euro, mėnesiniai bilietai kainuoja nuo 28 iki 104 eurų. Tuo tarpu Europos miestuose vienkartiniai bilietai yra gerokai brangesni: Rygoje bilieto kaina yra 1,50 euro, Helsinkyje – nuo 2,95 iki 4,50 euro, o mėnesiniai bilietai Europos miestuose kainuoja atitinkamai 30 ir 110 eurų.
Vilniuje taikomos ir viešojo transporto bilietų lengvatos senjorams, žmonėms su negalia, moksleiviams ir studentams, kurie gali naudotis viešuoju transportu mažesnėmis kainomis. Specialios kainos Vilniuje taikomos ir pradinukams, kuriems metinis bilietas kainuoja tik 10 eurų, o senjorams virš 80 metų – 2,90 euro. Daugiau negu pusė turinčių teisę į specialios kainos bilietą pradinukų ir vyresnių senjorų naudojasi šia sostinės suteikta lengvata kelionėms viešuoju transportu.
Vis daugiau įmonių taip pat renkasi tvarumą ir savo darbuotojus Vilniuje į darbą kviečia keliauti viešuoju transportu. Darbuotojams įmonės šiemet nupirko daugiau negu 30 tūkst. ilgalaikių viešojo transporto bilietų, tad viešasis transportas pamažu tampa alternatyva nuosaviems automobiliams.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.