- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Vilniaus viešasis transportas ruošiasi naujam proveržiui – į gatves išriedės nauji autonominės ridos troleibusai
Vilniaus viešasis transportas ruošiasi naujam proveržiui – į gatves išriedės nauji autonominės ridos troleibusai
Ar kas pagalvojo, kad Vilniaus gatvėmis gali važinėti dalinai elektros tinklo nenaudojantys troleibusai? Tai jau greitu metu virs realybe, nes „Vilniaus viešasis transportas“ žengia ambicingą žingsnį į priekį ir įsigys 159 naujus – autonominės ridos troleibusus, vietoje esančių senųjų „Škoda“ modelių. Pirmieji 50 tokio tipo troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros skirtų 10 mln. Eur., kurie numatyti naujo viešojo transporto įsigijimui, galintys dalį maršruto nuvažiuoti nenaudojant kontaktinio tinklo, į Vilniaus gatves išriedės jau 2023 metais.
„Šiuo metu atliekama rinkos konsultacija, analizuojama esama situacija bei planuojama iki šių metų galo paskelbti viešąjį konkursą. Troleibusų parkas ilgą laiką nebuvo atnaujinamas, vidutinis troleibusų amžius siekia 22 metus. Mūsų tikslas ne tik atnaujinti viešojo transporto parką, bet tai padaryti pasirinkus tvarias ir Vilnių bei keleivių poreikius orientuotas technologijas, kurios tiktų dinamiškam miestui. Netolimoje ateityje planuojama atnaujinti ir autobusų parką, numatant 70 naujų autobusų. Svarstomi Vilnių tenkinantys technologiniai sprendimai, aiškinamasi koks tinkamiausias elektros įkrovimo būdas tiktų viešajam transportui“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Darius Aleknavičius.
Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, Vilniaus miesto gatvėmis riedančiais troleibusais, turi esminių privalumų – jei standartinių troleibusų maršrutus riboja esamas kontaktinis tinklas, tai troleibusai su autonomine eiga gali važiuoti ir šiam nesant. Skaičiuojama, kad per parą sostinės gatvėse įvyksta bent keli incidentai, kurie sutrikdo troleibusų eismą. Negalėdami apvažiuoti kliūties jie stoja arba yra nukreipiami kitais maršrutais. Naujieji troleibusai tokiu atveju galės toliau tęsti kelionę, nes trumpam atsijungus nuo kontaktinio tinklo jie galės panaudoti baterijoje sukauptą galią ir tokiu būdu apvažiuoti kliūtį. Tai ne tik užtikrins nepertraukiamą troleibusų judėjimą, bet ir sutaupys laiko keleiviams.
Naujieji autonominės ridos troleibusai, kurie galėtų nuvažiuoti apie 30 kilometrų nenaudodamas kontaktinio tinklo yra manevringesni, komfortiškesni, gali apvažiuoti susidariusias kliūtis ne tik sankryžose, bet esant reikalui ir aplinkinėmis gatvėmis, dėl to viešojo transporto sistema taptų lankstesnė ir efektyvesnė. Naujuose troleibusuose vietoje galinio vaizdo veidrodėlių puikuosis specialios galinio vaizdo stebėjimo kameros, kurios transliuos išorės vaizdą į monitorius. Troleibuso vairuotojui bus ne tik paprasčiau įvertinti situaciją, bet ir galės greičiau sureaguoti į pėsčiųjų perėją netikėtai įžengus pėsčiajam, ar kelyje staigiai atsiradus nenumatytai kliūčiai.
Prie sklandesnių ir greitesnių kelionių prisidės ir nauji kontaktinių tinklų iešmai, kuriuos populiariausiuose troleibusų maršrutuose ketinama pakeisti artimiausiais metais. Atnaujinti iešmai leis sklandžiau įveikti sankryžas, kuriose susikerta troleibusų linijos. Tai reiškia, kad prieš įvažiuojant į sankryžą, troleibusas taip žymiai nemažins greičio, kaip yra iki šiol, o tai padės pagreitinti keliones.
Didelis dėmesys skiriamas tiek keleivių, tiek vairuotojų saugumui, todėl naujieji troleibusai turės atitikti papildomas saugumo normas ir turės tą patvirtinančius sertifikatus. Visi naujieji troleibusai turės būti sertifikuoti dėl vairuotojų darbo vietos (kabinos) ir transporto priemonės konstrukcijos saugumo. Naujuosiuose reikalavimuose transporto priemonės kabina privalo būti išbandyta nuo eismo įvykių ir kontaktinių smūgių iš šono, priekio ir stogo, pati konstrukcija – nuo virtimo grėsmių.
Įprastą apšvietimą troleibusuose pakeis LED šviesos, kurios užtikrins keleiviams papildomą saugumą transporto priemonės viduje, o vairuotojams neblaškys dėmesio.
Maža to, naujieji troleibusai turės pažangią antikovidinę vėdinimo sistemą, padedančią pristabdyti koronaviruso plitimo riziką, o veikimo principas – ozoninis arba ultravioletinis, veikiantis bet kokiu oru ir užtikrinantis, kad į saloną patenkantis oras būtų švarus ir dezinfekuotas. Tokios sistemos dar ne per seniausiai buvo pradėtos diegti į prabangius automobilius, o jau ne už kalnų tokia naujovė bus ir Vilniaus viešojo transporto norma.
„Vilniaus viešasis transportas“ naujų troleibusų pirkimui skelbs tarptautinį konkursą ir kreipsis į visus didžiausius troleibusų gamintojus. Tokiu būdu siekiama ne tik išsirinkti keleivių lūkesčius atitinkančias transporto priemones, bet ir pritraukti į Vilnių užsienio įmonių.