- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Vilnius uždaro laivybos sezoną: 80 proc. siekiantis užimtumas ir laukianti plėtra
Vilnius uždaro laivybos sezoną: 80 proc. siekiantis užimtumas ir laukianti plėtra
Vilniuje kursuojantys maršrutiniai elektriniai laivai „Lašiša“ ir „Rytas“ artėja prie šio sezono finišo – jų kelionės Nerimi vyks iki spalio 30 dienos (imtinai). Tai paskutinė galimybė šiemet pasigrožėti sostine iš netikėtos perspektyvos ir pasimėgauti rudenine kelione upe.
Šį sezoną maršrutiniais elektriniais laivais Nerimi keliavo daugiau nei 22 tūkstančiai keleivių, o didelis užimtumas – net 80 proc. savaitgaliais – rodo, kad vilniečiai aktyviai renkasi tvarius keliavimo būdus. Dėl nulinės taršos ir tylaus variklių darbo jie darniai įsilieja į Vilniaus gamtinę aplinką.
Sezonas prasidėjo itin sėkmingai – jau pirmosiomis dienomis laivus pasitiko gausybė žmonių, norinčių išbandyti naują viešojo transporto rūšį. Didelė paklausa išliko viso sezono metu. Pirmosiomis savaitėmis, dėl didelio susidomėjimo, keleivių srautus reguliavo Viešojo transporto kontrolieriai, kurie rūpinosi tvarkingu įlaipinimu ir saugiu reisų vykdymu.
„Laivyba Nerimi – tai ne tik naujas būdas judėti, bet ir ženklas, kad sostinė juda tvarumo, technologijų ir patogaus gyvenimo kryptimi. Šiandien Neries potencialas toli gražu nėra išnaudotas. Mūsų siekis – kad upė taptų tikra miesto gyvenimo ašimi: vieta, kurioje tiek miesto centre, tiek kituose rajonuose žmonės galėtų leisti laiką prie vandens visais metų laikais. Čia galime suburti žmones, pristatyti miestą ir pamatyti jį iš naujos perspektyvos, net ir mums, vilniečiams,“ – teigia Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
„Džiaugiamės, kad vilniečiai atranda Nerį ne tik kaip poilsio erdvę, bet ir kaip patogią judumo galimybę. Pastebime, jog keleiviai vis dažniau derina keliones laivu su kitomis viešojo transporto rūšimis – troleibusais, autobusais ar dalijimosi paslaugomis. Tai rodo, kad miestiečiai vis labiau linkę planuoti keliones tvariai ir derinti skirtingus judumo būdus pagal poreikį,“ – sako JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Pasak jos, laivų stotelės suplanuotos taip, kad būtų patogu persėsti į kitus viešojo transporto maršrutus. Pavyzdžiui, Žvėryno ir Mindaugo tilto stotelės yra netoli svarbių miesto viešojo transporto mazgų, todėl keleiviai gali lengvai tęsti kelionę troleibusu ar autobusu, naudodamiesi tuo pačiu laivo bilietu.
„Tokia integracija – vienas iš mūsų tikslų kuriant šiuolaikišką, darnų judumo tinklą, kuriame kelionė iš taško A į tašką B būtų sklandi ir be rūpesčių. Norime, kad viešasis transportas taptų patogiu pasirinkimu kasdien – ar tai būtų kelionė į darbą, ar poilsis prie Neries,“ – pabrėžia L. Levulytė-Staškevičienė.
Šis sezonas buvo pirmasis keleivinės laivybos sezonas Vilniuje, todėl neišvengta ir kelių iššūkių. Pakilus vandens lygiui, upė atplukdė šakų bei rąstų, dėl kurių kartais reikėjo atlikti papildomus techninės priežiūros darbus. Nepaisant to, viso sezono metu pavyko užtikrinti saugų ir reguliarų kursavimą.
„Pirmasis sezonas leido praktiškai įvertinti, kaip elektriniai laivai veikia miesto aplinkoje – nuo techninių sprendimų iki keleivių aptarnavimo. Tai naujas transporto segmentas, kurį vystome nuosekliai, nuolat stiprindami saugumo ir paslaugos kokybės standartus. Džiaugiamės laivybos sėkme ir dideliu vilniečių susidomėjimu – tai rodo, kad šis sprendimas buvo laukiamas ir reikalingas miestui. Esu dėkingas kapitonams, upeiviams ir visai VVT laivybos projekto komandai – jų darbas ir atsidavimas pavertė pirmąjį sezoną sėkmingu. Šiemet daug išmokome apie upę ir jos charakterį, todėl kitą sezoną pasitiksime ramiai – su motyvuota komanda, daugiau laivų ir ilgesniu maršrutu dar didesniam keleivių patogumui“, – pažymi UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovas Ignas Degutis.
Didelis dėmesys skirtas punktualumui – laivai kursavo pagal tvarkaraštį ir laikėsi nustatytų grafikų. Be to, naujos stotelės jau įrengtos prie Šilo tilto ir Žirmūnų paplūdimio – jose laivai pradės stoti nuo kitų metų sezono.
Primename ir laivo bilietų kainas. Senjorai, vyresni nei 80 metų, kelione upe gali pasimėgauti vos nuo 0,60 Eur. Šeimos bilietas – patogus būdas visai šeimai kartu patirti kelionę Nerimi: jis galioja dviem suaugusiesiems ir iki trims vaikams, o visa šeima kelionę gali pradėti su vienu bilietu už 7 Eur (perkant laive – 9 Eur). Įprastas bilietas kainuoja 4 Eur laive arba 3 Eur, jei įsigyjamas per mobiliąsias programėles m.Ticket ar Trafi.
2026 m. laivybos sezonas: daugiau laivų ir ilgesnė trasa
Ateinančiais metais vilniečių ir miesto svečių lauks dar daugiau galimybių keliauti upe. 2026 m. laivybos sezone kursuos keturi elektriniai laivai: „Rytas“, „Lašiša“, „Geležinis vilkas“ ir „Smilga“.
Laivai plauks nauja, išplėsta trasa: Verslo trikampis – Žvėryno tiltas – Baltasis tiltas – Žaliasis tiltas – Mindaugo tiltas – Šilo tiltas – Žirmūnų paplūdimys. Laivai kursuos kas 30–35 minutes, o nuo Verslo trikampio iki Žirmūnų paplūdimio visos trasos ilgis sieks 7,9 kilometro.
Kitų metų laivybos sezonas planuojama, kad prasidės pagal Vidaus vandenų kelių direkcijos įsakymą nuo balandžio antros pusės. Šio sezono pabaigos data nustatyta pagal tą patį dokumentą – spalio pabaiga.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto, automobilio stovėjimo paslaugų ir Vilniaus eismo organizavimą. Vilniuje kasmet atliekama apie 735 milijonų kelionių, iš jų 209,5 mln. kelionių viešuoju transportu. Įmonė taip pat kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.