- Pagrindinis
- Naujienos
- Apie 170 km dviračių trasų tinklas Vilniuje plečiasi: dviratininkų mieste vis daugiau
Apie 170 km dviračių trasų tinklas Vilniuje plečiasi: dviratininkų mieste vis daugiau
Sostinės dviračių takų žemėlapis šiemet sparčiai tankėja – vos per pusmetį atsirado 11 km naujų trasų, o iki metų pabaigos planuojama nutiesti dar tiek, kad bendras šių metų prieaugis siektų 19 km. Vilnius turi tikslą – iki 2030 m. išplėsti tinklą iki 250 km, kad vis daugiau miestiečių galėtų kasdien keliauti patogiai, saugiai ir darniai.
„Vykdydami rekordinius sostinės gatvių atnaujinimo darbus siekiame, kad judėjimas po miestą būtų patogus visiems vilniečiams, nepaisant jų pasirinkto transporto būdo. Jau trečius metus nemažiname apsukų ir dviračių infrastruktūros plėtroje – ne tik remontuojame esamus, bet ir tiesiame naujus dviračių takus, taip pat pradėjome pėstiesiems ir dviratininkams skirto tilto statybas. Nuosekliai kuriame vis tankesnį miesto dviračių tinklą“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
„Net ir sparčiai plečiantis, pagrindinėse – tankiai apgyvendintose – miesto teritorijose vis dar trūksta apie 50 km takų. Būtent šios atkarpos, kurios sujungs anksčiau įrengtus dviračių takus į vientisą sistemą, yra pagrindinis mūsų prioritetas. Kita užduotis – stiprinti visą dviračių ekosistemą: įrengti daugiau saugyklų, stovų, plėtoti kryptinių nuorodų tinklą“, – sako JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Šiemet Vilnius dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimui planuoja skirti apie 19 mln. eurų – tai viena didžiausių investicijų pastaraisiais metais. Jau nutiesti nauji dviračių takai Kareivių, Šeimyniškių ir Tarandės gatvėse, o Tūkstantmečio, Žirnių bei Žvalgų gatvėse atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takai, suteikiantys daugiau patogumo ir saugumo kasdieniams keliautojams.

Džiugina dviratininkų skaičiaus augimas mieste
Populiariausi dviratininkų maršrutai sostinėje jungia tankiai apgyvendintus rajonus su miesto centru. Pavyzdžiui, Pilaitė – Centras, Žirmūnai – Centras, Pašilaičiai, Justiniškės, Viršuliškės – Centras. Taip pat Olimpiečių, A. Goštauto, Upės gatvės. Centre populiaru riedėti Gedimino pr., Algirdo g. ir dviratininkų pamėgtais takais palei Nerį bei dviračių – P. Vileišio gatve.
2024 m. tyrimo duomenimis – 4,6 % Vilniaus miesto gyventojų dviratį renkasi kasdienių kelionių atlikimui, tai 3 kartus daugiau lyginant su 2016 m. kada buvo sistemiškai pradėta vystyti dviračių takų tinklo infrastruktūra. Stabiliai augantis dviračių srautas Vilniuje prognozuojama ir toliau augs, o iki 2030 m. pagal Vilniaus darnaus judumo mieste planą, kelionės dviračiu turėtų sudaryti net 7,5 % visų kelionių mieste.
„Džiugu matyti, kad devynerius metus kryptingai plėtota dviračių infrastruktūra jau duoda vaisių. Vilniečiai vis dažniau renkasi dviratį ar kitas mikrojudumo priemones kasdienėms kelionėms, o vis drąsesni tampa ir žiemą. Šiemet tęsiame šį nuoseklų darbą – visame mieste jau įrengėme 250 dviračių stovų, o kitais metais pradėsime dviračių saugyklų plėtros projektą, kurio metu papildomai įrengsime daugiau nei 120 naujų dviračių saugyklų. Tai dar labiau pagerins sąlygas patogiai ir saugiai naudotis dviračiais“, – sako JUDU vadovė.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto, automobilio stovėjimo paslaugų ir Vilniaus eismo organizavimą. Vilniuje kasmet atliekama apie 735 milijonų kelionių, iš jų 209,5 mln. kelionių viešuoju transportu. Įmonė taip pat kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, leidžiančius miestiečiams kelionių planavimui rinktis įvairius būdus.