- Pagrindinis
- Uncategorized @lt
- Lentelių su žaliomis rodyklėmis sostinėje neliko: kaip keičiasi eismo organizavimas?
Lentelių su žaliomis rodyklėmis sostinėje neliko: kaip keičiasi eismo organizavimas?
Sostinėje paskutinėmis gruodžio dienomis baigti šviesoforų lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmimo darbai – Vilniuje jų nebeliko. Informaciją apie įvykusius sankryžų pakeitimus nebelikus rodyklių, šiuo metu galiojančius ir kitąmet numatytus eismo organizavimo pokyčius tokiose sankryžose galima matyti čia.
„Pašalinę šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis sankryžose keitėme eismo organizavimą – tai darėme atsižvelgdami į esamą infrastruktūrą, įvertinę, kaip galima ją pritaikyti ar pakeisti, jog didėtų eismo dalyvių saugumas. Pavyzdžiui, vien šiemet 10-yje intensyvių sankryžų pašalinę lenteles įrengėme šviesoforų sekcijų su rodyklėmis į dešinę: Ozo – Buivydiškių – Ąžuolyno g., Liepkalnio – Dunojaus – Dzūkų g., Laisvės pr. – Viršuliškių g., Ateities – Baltupio g., Antakalnio – Šilo g., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl., Dariaus ir Girėno – Pelesos g., Nemenčinės pl. – Saulėtekio al., Geležinio Vilko – Mokslininkų – Molėtų pl., Eišiškių – Metalo g., o iš viso eismo organizavimo pakeitimai atlikti 45 sankryžose. Papildomos sekcijos, trijų sekcijų šviesoforai, o taip pat ir programiniai eismo organizavimo pakeitimai, kurie atsiranda vietoje lentelių, bus diegiami ir kitąmet – stebėsime, kaip tai paveiks eismo srautus, saugumą. Vairuotojams svarbu prisiminti, kad jei sankryžoje lentelės nebėra, važiuoti galima tik įsijungus leidžiamam šviesoforo signalui“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
A. Apanovič priduria, kad pašalinus lenteles ir pasikeitus eismo organizavimui sankryžose bus stebimi eismo srautų pokyčiai, kurie natūraliai atsiras vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams adaptuojantis prie naujos tvarkos. Eismo valdymo specialistai stebėdami srautus, priims sprendimus dėl reikalingų eismo organizavimo pakeitimų ar jau esamų sprendimų koregavimo, jog būtų atsižvelgta į visų eismo dalyvių saugumą – pėsčiųjų, vairuotojų, dviratininkų. Kitąmet darbai bus tęsiami – planuojama, jog dalyje sankryžų atsiras nauji šviesoforų programiniai pakeitimai, o dar 7 sankryžose – Pilaitės pr. – Sietyno – Spaudos g., Laisvės pr. –Žemynos g., Apkasų – Ulonų g., S. Žukausko – Ulonų g., Savanorių pr. – Naujosios Riovonių g., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g., Justiniškių – Lūžių g. – bus įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos į dešinę arba trijų sekcijų šviesoforai.
Ką svarbu žinoti sankryžose su dešinėmis sekcijomis?
Važiuojant sankryžomis, kuriose įrengtos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę, svarbu atkreipti dėmesį, koks šviesoforas prieš akis – su įrengtais kontūrais (su krypties rodyklėmis) ar be kontūrų (be krypties rodyklių).
• Jei šviesoforuose įrengti kontūrai, tuomet leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis, o sukti į dešinę nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai draudžiama. Tokie šviesoforai jau veikia Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje, Laisvės pr.–Viršuliškių g. (prie PC „Mada“), Antakalnio–Šilo g., Liepkalnio–Dunojaus–Dzūkų g., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl. sankryžose.
• Jei šviesoforuose kontūrų nėra, degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Galima sukti ir į dešinę, net nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai, tačiau vairuotojams privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį kerta vairuotojas ir kuriems eismas tuo metu leidžiamas. Tokie šviesoforai jau veikia Ateities–Baltupio g., Dariaus ir Girėno – Pelesos g. sankryžose, taip pat atsiras Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžoje (važiuojant nuo Bajorų) ir Eišiškių pl. – Metalo g. sankryžoje.
„Demontuodami lenteles diegiame ne tik infrastruktūrinius, bet ir programinius eismo organizavimo sprendimus. Pavyzdžiui, Ukmergės – G. Vilko g., Pilaitės – V. Pociūno, Ukmergės – Perkūnkiemio g., Žalgirio – Linkmenų g., Rinkinės – Šeimyniškių g., Rinkinės – Žalgirio – Tuskulėnų – Apkasų g., S. Batoro – Pergalės – Pramonės g., Ukmergės – Fabijoniškių g., Kauno – Žemaitės – Naugarduko g. ir kitose intensyvaus transporto eismo judėjimo gatvėse demontuotas lenteles pakeitė papildomos šviesoforų sekcijos arba trijų sekcijų šviesoforai, reguliuojantys posūkius į dešinę. Tuo tarpu Dariaus ir Girėno – Šaltkalvių – Kapsų g., Ukmergės – M. Lietuvio g., Antakalnio – Žolyno g., Rygos – Taikos g. ir kitose intensyvaus pėsčiųjų judėjimo sankryžose panaikinus lenteles, pakeistas eismo organizavimas ir šviesoforinis reguliavimas apsaugant pėsčiuosius“, – pasakoja Aleksej Apanovič.
Įgyvendinamas ir kitoks važiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – žalias šviesoforo signalas pėstiesiems užsidega anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleidžiant pėsčiųjų. Toks šviesoforų reguliavimas veikia Laisvės g. – Pilaitės pr., Savanorių pr. – Vilkpėdės g., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. sankryžose.
Primenama, kad pagrindinis tokių lentelių su žalia rodykle demontavimo tikslas yra eismo saugumo didinimas. Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis ir siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, žalių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę, esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui, iki 2020 m. turi nelikti visose Europos sąjungos šalyse.