- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Stoties rajono konversija – verslo darbuotojai bus skatinami naudotis viešuoju transportu
Stoties rajono konversija – verslo darbuotojai bus skatinami naudotis viešuoju transportu
Vilnius sistemiškai peržvelgia naujai projektuojamų statinių parkavimo koeficientų zonas miesto centrinėse dalyse. Vilniaus miesto Taryba šiandien patvirtino projektą, inspiruotą Stoties rajono atnaujinimo Naujamiesčio ir Naujininkų teritorijose planų – siekiant čia išlaikyti nedidėjančius eismo srautus, nuspręsta pakeisti galiojantį automobilių stovėjimo skaičiaus koeficientą. Sprendimas reikšmingas plėtojantiems nekilnojamojo turto projektus, taip pat turės įtakos viešojo transporto paklausai.
„Atsižvelgdama į Darnaus judumo planą, miestiečių poreikius ir vykstančius projektus, savivaldybė nori paskatinti konversiją šiame rajone, kuriame dabar susikerta daug viešojo transporto maršrutų, – sakė Vilniaus miesto mero pavaduotojas Vytautas Mitalas. – Tai yra dar vienas žingsnis visos pietinės miesto pusės atgimimo link.“
Teritorijoje yra svarbus tarpmiestinio ir miesto viešojo transporto susisiekimo mazgas, tad yra poreikis ir toliau skatinti gyventojus ar miesto svečius naudotis viešuoju transportu, kartu stengiantis priimti sprendimus, kurie Vilnių darytų vis patogesnį pasirinkusiems gyventi be automobilio.
„Mažesnis parkavimo vietų skaičius skatina persvarstyti ir kitas transporto priemones – viešąjį transportą, dviračius ir paspirtukus ar automobilių dalijimosi paslaugas. Svarbu pabrėžti, kad projektu nesiekiama visiškai atsisakyti automobilių eismo, o tik sumažinti parkavimo poreikį atnaujinant šią miesto dalį, t. y. projektuojant statinius maždaug 32,8 ha ir aplinkinėje teritorijoje – planuojamas jos atnaujinimas iš dalies iškeliant gamybines veiklas, kurias turėtų pakeisti atvirų miestiečiams funkcijų statiniai“, – sakė Vilniaus miesto Vyriausiojo miesto architekto skyriaus patarėjas Vytautas Lelys.
Tarybos sprendimu, šiuo metu galiojantis 0,75 parkavimo koeficientas naujos statybos pastatams sumažintas iki 0,5 (tai yra, teritorijos plėtotojams, naujų pastatų statytojams reikės planuoti 50 proc. įstatymuose numatytų parkavimo vietų), patvirtinta ir Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos suskirstymo į zonas pagal nustatytus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus schema.