Šriftas:
  • A
  • A
  • A
Fonas:
  • Balta
  • Juoda
Iliustracijos:
  • Rodyti
  • Slėpti
Close Close
SĮ Susisiekimo paslaugos SĮ Susisiekimo paslaugos Versija neįgaliesiems
  • Phone+370 5 210 70 50
  • Versija neįgaliesiems
  • Apie JUDU arrow
    Apie mus Karjera
  • SavitarnaSavitarna
    • LT
    • EN
  • Viešojo transporto keleiviams
  • Vairuotojams
  • Pėstiesiems, dviratininkams ir paspirtukininkams
  • Viešojo transporto keleiviams
SĮ Susisiekimo paslaugos
  • LT
  • EN
  • Apie JUDU
    • Apie mus
    • Karjera
  • Viešojo transporto keleiviams
  • Vairuotojams
  • Pėstiesiems, dviratininkams ir paspirtukininkams
  • E.savitarna E. Savitarna
  • +370 5 210 70 50+370 5 210 70 50
facebook instagram youtube LinkedIn
  • Pagrindinis
  • Vairuotojams
  • Edukacija eismo dalyviams

Edukacija eismo dalyviams

  • SpausdintiSpausdinti

Kelyje esame atsakingi ne tik už save, bet ir keleivius bei kitus eismo dalyvius. Kelių eismo taisyklių pažeidimai, nesąmoningas, grūbus ir nemandagus vairavimas – tai problemos, su kuriomis susiduria dažnas vairuotojas. Tad būkime atidūs ir susikaupę, elkimės mandagiai ir pagarbiai. Nes kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už saugų Vilnių!

Sklandžiam ir saugiam eismui užtikrinti automatizuoto eismo reguliavimo neužtenka, nes eismui įtaką daro kiekvienas eismo dalyvis. Kaip pavyzdžius pateikiame kelias tipines situacijas:

  • Automobilio vairuotojas, sustojęs prie STOP linijos, laukdamas žalio šviesoforo signalo, nusprendžia patikrinti gautas žinutes telefone. Užsidega žalias šviesoforo signalas, o vairuotojas to nemato ir pradeda važiuoti tik kai sulaukia garsinio signalo iš paskui jį stovinčio automobilio. Manevrui paskirta žalio signalo trukmė yra tokia, kad be trikdžių pravažiuotų visi transporto jutikliais užfiksuoti automobiliai, bet dėl pirmojo vairuotojo uždelsimo pravažiuoja keliais automobiliais mažiau. Laukiant kito žalio signalo galbūt vėl bus vėluojančiųjų pradėti važiuoti?.. Taip ilgėja automobilių eilė ir susidaro spūstis;
  • Pėsčiasis, norėdamas pereiti per šviesoforais reguliuojamą perėją, nepaspaudžia pėsčiųjų mygtuko. Jis laukia, laukia ir, kol niekas nepaspaus pėsčiųjų mygtuko, žalias šviesoforo signalas neįsijungs. Nusprendęs kirsti gatvę degant raudonam šviesoforo signalui, pėsčiasis sukelia pavojų sau ir kitiems: gali kilti eismo įvykių, kuriuose bus sužeisti  ar netgi žus pėstieji, automobiliuose važiuojantys žmonės, įvykus eismo įvykiui, užblokuojamas eismas, susidaro spūstys;
  • Automobilio vairuotojas nori sukti į kairę, šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kur posūkis į kairę reguliuojamas atskira sekcija ar šviesoforu (su rodyklėmis į kairę), ir sustabdo automobilį likus 3 m iki STOP linijos – transporto jutiklis, esantis prie STOP linijos, automobilio neužfiksuoja ir žalias signalas neužsidega. Žalias signalas neužsidegs, kol pirmasis automobilis neprivažiuos prie STOP linijos, kaip reikalaujama Kelių eismo taisyklėse. Tokiu atveju neįsijungiant žaliam šviesoforo signalui, norinčiųjų sukti į kairę eilė didėja ir susidaro spūstis.

Taigi kodėl įvyksta tokios situacijos? Nes ne visi eismo dalyviai žino, kaip veikia eismo jutikliai (tiek pėsčiųjų, tiek automobilių), kaip valdomos sankryžos ir kokia apskritai kiekvieno eismo dalyvio įtaka bendram eismui.

2018 m. tyrimo metu nustatyta, kad visiems eismo dalyviams atidžiai stebint šviesoforų signalus ir neužsiimant pašalinėmis veiklomis, sankryžą pravažiuoja apie 35 % daugiau automobilių nei įprastai Vilniaus mieste. O vidutinis automobilių užpildymas Vilniuje yra 1,32 žmogaus – taigi daugumoje automobilių važiuoja tik vairuotojas, todėl gatvių tinklas neišnaudojamas efektyviai, piko metu būna perpildytas ir susidaro spūstys. Eismo dalyvių edukacija labai svarbi, kad kasdien keliaudami suprastume savo daromą įtaką eismui ir, elgdamiesi atsakingai, pasirinkdami efektyvius kelionės būdus, savo kelionių tikslus pasiektume greičiau ir saugiau

Edukaciniai filmukai vairuotojams

Pirmoji serija – pažintis su žavia vairuotoja, stoviniuojančia sankryžoje ir užsiimančia įdomia veikla prie vairo. Žiūrint gana šmaikštu, tačiau rezultatas realybėje ne toks smagus. Kasdien stebime eismo situacijas mieste, taip pat atliekame eismo modeliavimus ir eksperimentus. Tokie pašaliniai veiksmai kaip kalbėjimas mobiliuoju telefonu, naršymas, o ir blakstienų dažymas ar užkandžiavimas automobilyje blaško vairuotojus, mažina kitų eismo dalyvių saugumą, taip pat ir sankryžų pralaidumą, didina spūstis.


Antroji serija – šįkart plačiau apie A juostas! A juostos skirtos viešajam transportui, jų tinklas Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus. Tačiau realybė tokia, jog jomis neretai naudojasi ir automobilių vairuotojai. Vairuotojai važiuodami A juosta kartais stengiasi sutrumpinti savo kelionės laiką, pažeisdami KET rikiuojasi bei „užlenda“ prieš kitus, sukeldami avarines situacijas ir taip ne tik lėtina viešojo transporto greitį, bet ir trikdo visą eismą. Formuojasi papildomos spūstys, o tai reiškia, kad nukenčia visi eismo dalyviai.

Apie mus rašo:

Rekonstravo sostinės Rinktinės ir Žalgirio gatvių sankryžą: kas joje pasikeitė
https://www.delfi.lt/auto/autonaujienos/rekonstravo-sostines-rinktines-ir-zalgirio-gatviu-sankryza-kas-joje-pasikeite.d?id=82875589

Svarbus pokytis sostinės vairuotojams: Konstitucijos pr. keičiama ilgai galiojusi judėjimo tvarka
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/svarbus-pokytis-sostines-vairuotojams-konstitucijos-pr-keiciama-ilgai-galiojusi-judejimo-tvarka.d?id=82734833

Vilniuje nuo šviesoforų nuiminėjamos lentelės su žaliomis rodyklėmis: ką reikia žinoti vairuotojams
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/vilniuje-nuo-sviesoforu-nuiminejamos-lenteles-su-zaliomis-rodyklemis-ka-reikia-zinoti-vairuotojams.d?id=82837421

Sostinės Konstitucijos prospekte keičiama eismo judėjimo tvarka: viskas, ką reikia žinoti
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1114208/sostines-konstitucijos-prospekte-keiciama-eismo-judejimo-tvarka-viskas-ka-reikia-zinoti

Pirmosios rugsėjo dienos – ką pataria eismo organizavimo specialistai?
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/pirmosios-rugsejo-dienos-ka-pataria-eismo-organizavimo-specialistai-221-1195228

Vilniaus sankryžose naikinamos žalios rodyklės: primena esminius pokyčius vairuotojams
https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2019/11/20/news/vilniaus-sankryzose-naikinamos-zalios-rodykles-ka-reikia-zinoti-vairuotojams-12630162/

Nuo sausio sankryžose neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis – Vilnius žada alternatyvas
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/nuo-lapkricio-sankryzose-neliks-lenteliu-su-zaliomis-rodyklemis-vilnius-zada-alternatyvas-221-1205066

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip
https://www.delfi.lt/auto/patarimai/svarbus-pokytis-vairuotojams-nuo-lapkricio-1-osios-sankryzose-i-desine-suksime-kitaip.d?id=82562037

Vienoje pagrindinių sostinės eismo arterijų – pakeitimai
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1087868/vienoje-pagrindiniu-sostines-eismo-arteriju-pakeitimai

Vilnius ruošiasi rugsėjui: naujai reguliuojami šviesoforai, miestą stebės 50 vaizdo kamerų
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/vilnius-ruosiasi-rugsejui-naujai-reguliuojami-sviesoforai-miesta-stebes-50-vaizdo-kameru-221-1191622

Spūstys prieš Kalėdas: eismo organizavimo specialistų patarimai
https://www.alfa.lt/straipsnis/50352709/spustys-pries-kaledas-eismo-organizavimo-specialistu-patarimai

Dalintis:
facebook LinkedIn mail envelope logo

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiprenumeravote!

JUDU Vilniuje

  • Naujienos
  • Naudinga informacija studentams
  • Naudinga informacija miesto svečiui
  • Darnus judumas

Struktūra ir kontaktai

  • Įmonės rekvizitai
  • Struktūra
  • Valdymo organai
  • Kontaktai
  • Klientų aptarnavimo centrai

Kita informacija

  • Apie mus
  • Karjera
  • Įmonės veikla
  • Darnumo ataskaita
  • ES projektai
  • Svarbūs dokumentai / korporatyvinė informacija
  • Korupcijos prevencija ir pranešėjų apsauga
  • Asmens duomenų apsauga
  • Privatumo ir slapukų politika
  • Duomenų subjektų teisės
  • Vežėjai
  • Apklausos
  • Atviri duomenys
  • Komisijos ir darbo grupės
2023 © SĮ „Susisiekimo paslaugos“. Visos teisės saugomos.
facebook instagram youtube LinkedIn
Svetainės medis
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus. Sutikdami, paspauskite mygtuką „Leisti visus slapukus“. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Detalesnė informacija skelbiama skiltyje Privatumo politika.
bdar
+
Slapukų nustatymai
Būtinieji
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, mūsų sistemose negali būti išjungti.
Funkciniai
Šie slapukai suteikia galimybę pagerinti funkcionalumą ir suasmeninimą, pavyzdžiui, jie pagerina pateikiamo turinio formatą ir formą, nustato šrifto dydį ar svetainės elementų pozicijas. Jie gali būti įdiegti mūsų arba kitų tiekėjų, kurie teikia į mūsų puslapius įdėtas paslaugas. Jei neleisite šiems slapukams veikti, kai kurios ar visos minėtos funkcijos negalės tinkamai veikti. Funkciniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Statistiniai
Šie slapukai leidžia mums skaičiuoti apsilankymus ir lankytojų srauto šaltinius, kad galėtume matuoti ir gerinti svetainės veikimą. Pvz., pateikti skaitomiausią turinį pagal rubrikas, kategorijas. Visa šių slapukų informacija yra apibendrinta, todėl anoniminė. Jei neleisite šiems slapukams veikti, nežinosime, kad lankėtės mūsų puslapyje. Statistiniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Reklaminiai
Šiuos slapukus per mūsų svetainę naudoja mūsų reklamos partneriai. Tos bendrovės gali juos naudoti jūsų interesų profiliui formuoti ir jums tinkamoms reklamoms kitose svetainėse parinkti. Jie veikia unikaliai identifikuodami jūsų naršyklę ir įrenginį. Jei neleisite šiems slapukams veikti, įvairiose kitose svetainėse nematysite mūsų tikslingai Jums skirtų pasiūlymų. Reklaminiai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Sutinku su visais Nesutinku su visais