Kelionės Vilniuje mikrojudumo priemonėmis
Atmintinė
Dūzgiantys el. paspirtukai ir dviračiai Vilniuje – jau nebe naujiena. Jeigu jais keliauji ir Tu, laikykis žemiau esančių taisyklių. Miestas Tau padėkos, kartu būsi dėkingas ir sau – už išvengtus eismo įvykius ir malonias keliones aplink sostinę!
KELIONĘ PLANUOKIS TAIP, KAD NEREIKĖTŲ VIRŠYTI GREIČIO
El. mikrojudumo priemonės greitos, tačiau situacijos kelyje keičiasi dar greičiau. Net ir nedidelė kliūtis kelyje gali baigtis skaudžiai – atmink, kad el. paspirtuko ir dviračio ratai imlūs net ir mažiausiam akmenėliui. Kad būtų saugiau – dėvėk šalmą, o tamsiu paros metu – ir atšvaitus.
ŠALIGATVIUOSE PIRMENYBĖ YRA PĖSTIESIEMS
Šaligatvyje visada pirmumo teisę turi pėstysis. Čia judėti būtina pėsčiųjų greičiu, o lenkiant – išlaikyti saugų atstumą (ne mažiau nei 0,5 m.) ir greitį
(3–7 km/val.)
SVARBU GIRDĖTI APLINKĄ, O NE MĖGSTAMĄ DAINĄ
Važiuojant nesiblaškyk ir klausyk aplinkos garsų, o ne ausinėse skambančios dainos ar tinklalaidės.
GATVĖSE BŪNA DAUG ŽMONIŲ
Parkai, aikštės, skverai – tai vietos, kur važiuodamas sutiksi daug žmonių, vaikų ir vedžiojamų augintinių, tad riedant čia būk itin atidus. Jeigu matai, kad pėsčiųjų eismas intensyvus, veskis el. mikrojudumo priemonę šalia.
DU RATAI – TAISYKLĖS TOS PAČIOS
El. paspirtukų ir el. dviračių vairuotojams galioja tokios pačios taisyklės kaip dviratininkams. Privaloma važiuoti dviračių takais, juostomis, dviračių gatvėmis arba ramaus eismo gatvėmis (tokiose gatvėse greitis – iki 30 km/h). Tik tuo atveju, kai jų nėra – galima riedėti šaligatviu. Nepamirškime – šaligatviuose pirmenybė – pėstiesiems.
EL. PASPIRTUKAI IR DVIRAČIAI – NE VIENI KELYJE
Keliaudamas el. paspirtuku ar dviračiu ir kirsdamas sankryžą – būtinai sustok arba sulėtink, įsitikindamas, kad važiuoti saugu. Perėja skirta pėstiesiems – nulipk nuo el. mikrojudumo priemonės ir veskis ją šalia. Važiuoti per dviračių pervažą saugu tik įsitikinus, kad kiti eismo dalyviai Tave mato ir praleidžia.
VAŽIUOK EL. MIKROJUDUMO PRIEMONE VIENAS
Atmink – vienas el. paspirtukas / el. dviratis – vienam asmeniui. Romantiški pasivažinėjimai dviese, tryse ir daugiau ant vieno el. paspirtuko / el. dviračio – negalimi.
NEPALIK EL. MIKROJUDUMO PRIEMONĖS BET KUR
El. paspirtuko ar dviračio negalima palikti bet kur, o ypač – sankryžose, stotelėse, skersai pėsčiųjų ar dviračių takų. Palik saugiai – statydamas tam skirtose stovėjimo aikštelėse, šalia dviračių stovų, medžių ar stulpų linijose, išilgai gatvės, pėsčiųjų tako, pastato sienos ir pan., netrukdant pėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių kelionėms.
ANT VAIRO TIK DVI RANKOS
Vairuoti galima tik dviem rankom. Telefono naudoti negalima, o jam saugiausia vieta yra kuprinėje, rankinėje ar kišenėje, bet ne rankose.
Vilniaus miesto el. paspirtukų ir dviračių dalijimosi paslaugų pagrindiniai teikimo principai
Vilnius – sklandžiai judantis miestas, kuriame elektriniai paspirtukai ir dviračiai jau atrado savo vietą. Siekiant įvesti daugiau tvarkos parkuojant dalijimosi platformų mikrojudumo priemones ir didinti eismo saugumą pėsčiųjų intensyviai naudojamose atkarpose – pristatomi Vilniaus miesto el. paspirtukų ir dviračių dalijimosi paslaugų pagrindiniai teikimo principai.
Remiantis šiais principais siekiama, kad dalijimosi paslauga besinaudojantys miestiečiai prisidėtų prie judumo kultūros kūrimo ir savo elgesiu užtikrintų saugų eismą visiems dalyviams.
Šių principų patvirtinimu siekiama, kad sklandų judėjimą mieste kurtų ne tik dalijimosi paslaugų teikėjai ir jų naudotojai bei Vilniaus miesto savivaldybė, tačiau ir asmenines mikrojudumo priemones naudojantys gyventojai.
SAUGUS GREITIS IR RIBOJIMAI
- saugus greitis iki 20 km/h.
- senamiestyje ir specifinėse teritorijose (pvz., ant tiltų, viadukų ir pan.) greitis iki 12 km/h.
- Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse galioja paspirtukų ir dviračių eismą draudžiantys ženklai.
Plačiau skaitykite čia.
VAŽIAVIMO TAISYKLĖS
- mikrojudumo priemonėmis galima važiuoti tik dviračių taku arba jiems skirta eismo juosta, jei ši yra.
- gatve arba bendrame sraute su automobiliais, kur yra greičio ribojimas iki 30 km/h (pvz., dviračių gatvėje).
- pėsčiųjų taku arba bendrame sraute su pėsčiaisiais, jei šalia nėra kitos pritaikytos infrastruktūros, o greitis gatvėje – daugiau kaip 30 km/h.
BENDRADARBIAVIMAS IR EDUKACIJA
- miestas ir verslas bendradarbiauja siekiant maksimaliai užtikrinti gyventojų, svečių saugumą mieste ir gerinti infrastruktūros kokybę, edukuoti apie tvarkingą ir saugų transporto priemonių naudojimą, stovėjimą, KET laikymąsi ir kt.
- taip pat įsipareigoja teikti aktualią informaciją ir duomenis apie paslaugos naudojimą bei planus.
EL. PASPIRTUKŲ IR DVIRAČIŲ STATYMAS
- Specialiai el. paspirtukams ir dviračiams skirtose, horizontaliu ženklinimu pažymėtose, stovėjimo aikštelėse. Plačiau skaitykite čia.
- Jei paženklintų vietų nėra, el. mikrojudumo priemones būtina palikti taip, kad netrukdytų kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui: išilgai gatvės, pėsčiųjų tako, šalia dviračių stovų, pastato sienos, medžių ar stulpų linijose ir pan.
- Primename: el. paspirtukų ir dviračių stovėjimas ribojamas senamiestyje, parkuose, aikštėse, ant tiltų, viadukų bei kitose, su pėsčiųjų eismu besikertančiose, vietose.
El. mikrojudumo priemonių eismo organizavimas Vilniuje
.
Vilniaus gatvėmis mėgaukimės KARTU!
Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. sostinės centre el. mikrojudumo priemones galima palikti tik specialiose stovėjimo aikštelėse. Tokia stovėjimo tvarka miesto gatvėse padės sutilpti visiems.
Senamiestyje, ant tiltų bei kitų specifinių teritorijų , kuriose vyrauja intenstyvus pėsčiųjų eismas, el. paspirtukų ir dviračių vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/h greičiu, o Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse galioja paspirtukų ir dviračių eismą draudžiantys ženklai.
Eismo organizavimo žemėlapis ČIA >>
Kelių eismo taisyklės elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams ČIA >>
Saugaus judėjimo rekomendacijos ČIA >>