.
Vilniaus susisiekimo piramidės pagrindas – pėstieji, todėl tobulinant išmaniąją eismo valdymo sistemą yra ne tik gerinamas gatvių pralaidumas, bet ir užtikrinamas sklandesnis pėsčiųjų judėjimas.

.

Kas ketvirta kelionė Vilniuje vyksta pėsčiomis

.
Kiekvienas vilnietis ar svečias pirmiausia yra pėstysis, tad gera pėsčiųjų susisiekimo kokybė yra vienas iš tvaraus miesto prioritetų, ypač užtikrinant kiekvieno galimybę saugiai ir patogiai judėti mieste. Dabar kas ketvirta kelionė sostinėje vyksta pėsčiomis, o Vilniaus miesto savivaldybės siekis, kad iki 2030 metų bent 29% kelionių mieste įvyktų šiuo būdu.

Darnaus Judumo mieste planas

.
Siekiama, kad pėsčiųjų infrastruktūra atitiktų universalaus dizaino principus. Pagal šiuos principus įrengta infrastruktūra – patogi žmonėms su negalia ir turintiems specialiųjų poreikių. Tinkamai suprojektuota ir įrengta infrastruktūra naudinga visiems: mažesnio judrumo ir specialiųjų poreikių turintiems asmenims – vaikams, tėvams su vežimėliais, traumą patyrusiems ar senyvo amžiaus gyventojams, riedantiems (riedučiais, paspirtukais, riedlientėmis) asmenims, nėščiosioms ar moterims, dėvinčioms aukštakulnius batus, taip pat žmonėms, nešančius sunkias pakuotes ar tiesiog einantiems ir kalbantiems mobiliuoju telefonu. Priemonės tam pasiekti numatytos Vilniaus miesto darnaus judumo mieste plane.

Pėsčiųjų prioritetas


Išpildant miesto Darnaus Judumo planą, centrinėje miesto zonoje buvo įgyvendintas pėsčiųjų prioritetas – daugiau nei 130 sankryžų buvo atlikti šviesoforinio reguliavimo pakeitimai ir sumažintas pėsčiųjų laukimo laikas ties raudonu šviesoforo signalu. Daugelyje reguliuojamų pėsčiųjų perėjų laukimo laiką pavyko sumažinti pusiau – žalias signalas pėstiems yra įjungiamas dvigubai greičiau.
Šių pakeitimų tikslas – skatinti vilniečius keliauti pėsčiomis bei užtikrinti kuo sklandesnį jų judėjimą.

Pėsčiųjų prioritetas taip pat buvo įgyvendintas: dalyje Antakalnio, Naujininkų, Kirtimų, Lazdynų, Karoliniškių, Pilaitės, Pavilnio, Justiniškių, Viršuliškių, Žvėryno, Pašilaičių, Fabijoniškių, Baltupių, Žirmūnų, Šnipiškių, Santariškių, Jeruzalės, Saulėtekio ir Naujosio Vilnios sankryžų, kur buvo galimybė atlikti pėsčiųjų sąlygų gerinimą nebloginant bendro transporto pralaidumo.

Detaliau su pėsčiųjų prioriteto įgyvendinimo darbais galite susipažinti čia.

Dalintis: