Šviesoforų sistema
Vilniaus mieste visos šviesoforais reguliuojamos sankryžos valdomos adaptyviai (pagal esamus transporto srautus), kad būtų kuo efektyviau išnaudojamas laikas sankryžose ir transporto srautų pralaidumas būtų kuo didesnis. Taip pat nuolat atliekami eismo situacijų stebėjimai, vertinimai, o gavus atliktų analizių rezultatus vykdomi šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimai.
Kad suprastume eismo reguliavimo šviesoforais principus, reikalinga žinoti eismo valdymo metodus. Sankryžos adaptyvumas
Sankryžos signalinės programos kitimas tikruoju laiku, priklausomai nuo transporto srautų, t. y. žaliojo signalo trukmė kinta kiekvienoje signalinėje grupėje, priklausomai nuo transporto jutikliais užfiksuotų automobilių skaičiaus.Sankryžos veikimo „kietas“ režimas
Veikimo režimas, kai sankryža dirba pagal iš anksto nustatytą signalinę programą ir žaliojo signalo trukmė kiekvienoje signalinėje grupėje griežtai apibrėžta. Visos paros metu galimos kelios sankryžų „kieto“ režimo signalinės programos, pvz.: rytinio piko, dienos meto, vakarinio piko ir nakties meto signalinės programos.MOTION
MOTION (ang. Method of the optimization of the Traffic Signals In Online Controlled Networks) — eismo optimizavimo realiu laiku metodas. Gavęs duomenis apie transporto srautus iš sankryžų valdiklių, Eismo valdymo centro serveris apskaičiuoja optimaliausią signalinę programą ir fazių laikus kiekvienai sankryžai.Visiškas sankryžos adaptyvumas
Sankryžos darbo režimas, kai žaliojo signalo trukmė tiesiogiai priklauso nuo transporto srautų sankryžoje. Yra apibrėžtos kiekvienos fazės minimalios ir maksimalios laiko ribos, o ciklo laikas neturi reikšmės. Toks valdymo metodas taikomas toliau nuo kitų šviesoforais reguliuojamų sankryžų nutolusiose sankryžose.Sankryžų dalinis adaptyvumas, sankryžų surišimas į žaliąją bangą
Sankryžos darbo režimas, kai žaliojo signalo trukmė iš dalies priklauso nuo transporto srautų, tačiau yra griežtai apibrėžtos ribos, kokiu ciklo laiko metu turi įsijungti kiekviena fazė. Skirtingai nei sankryžos visiško adaptyvumo atveju, sankryžų sinchronizavimui yra reikalingas ciklo laikas, kitaip yra negalima žalioji banga visame sankryžų koridoriuje. Kiekviena fazė cikle gali būti įjungiama griežtai nustatytu laiku. Fazių trukmė kiekviename cikle kinta priklausomai nuo transporto srautų. Esant tokiam sankryžos valdymo metodui įprastai naudojamos 4 pagrindinės signalinės programos: rytinio piko, dienos meto, vakarinio piko ir nakties meto.Sankryžų dalinis adaptyvumas, sankryžų surišimas į žaliąją bangą panaudojant MOTION metodą
Šis metodas labai panašus į sankryžų dalinį adaptyvumą, kuomet sankryžos yra sujungiamos į koridorius ir sukuriama žalioji banga. Skirtumas toks, jog eismo valdymo centro serveris, gavęs duomenis apie transporto srautus, kas 6 min. apskaičiuoja (generuoja) naujas signalines programas kiekvienai sankryžai. Šiuo atveju signalinių programų skaičius visos paros metu nėra apibrėžtas ir kinta priklausomai nuo transporto srautų kitimo. Sankryžos sinchronizuojamos dalinio adaptyvumo metodo principu — svarbus ciklo laikas ir kiekvienos fazės įsijungimo ribos.