- Pagrindinis
- Naujienos
- Viešasis transportas
- Viešajam transportui skirtų šviesoforų diegimas tęsiamas: šie šviesoforai veikia dar keturiose miesto sankryžose
Viešajam transportui skirtų šviesoforų diegimas tęsiamas: šie šviesoforai veikia dar keturiose miesto sankryžose
Jau šiandien dar keturiose sostinės sankryžose, esančiose Konstitucijos pr.–Lietuvos Statutų g., Kalvarijų–Apkasų g., Kalvarijų–J. Treinio g. ir Kalvarijų–Žvalgų gatvėse pradeda veikti naujai įrengtos viešajam transportui skirtos šviesoforų sekcijos – baltos spalvos rodyklės.
Sankryžose pritaikytas sprendimas – nekeičiant bendro šviesoforinio reguliavimo sankryžoje ir nebloginant eismo saugumo sąlygų – leido suteikti viešajam transportui papildomas galimybes pravažiuoti sankryžą greičiau nei kitam prie šviesoforo stovinčiam transportui.
Koks šių pokyčių tikslas?
Viešojo transporto šviesoforų sekcijų įrengimas – vienas iš viešojo transporto paslaugų kokybės gerinimo ir patrauklumo didinimo būdų. Veikiant šiems šviesoforams didėja vidutinis viešojo transporto greitis, dėl kurio atitinkamai sutrumpėja keleivių kelionės laikas, sumažėja viešojo transporto vėlavimai bei degalų sąnaudos.
Bendro srauto transportas nepatogumų nepajaus
Įrengus papildomas maršrutiniam transportui skirtas šviesoforų sekcijas, šviesoforinis reguliavimas nesikeitė ir bendro srauto vairuotojai nepajus nepatogumų, taip pat nesikeitė ir žalio signalo trukmė. Viešasis transportas galės važiuoti papildomai tuo metu, kuomet judės šalutinė gatvė ir nebus pėsčiųjų mygtukų paspaudimo.
„Išnagrinėjus minėtų sankryžų pėsčiųjų mygtukų paspaudimo dažnumą bei transporto srautus ir žalio signalo trukmės iš šalutinių gatvių nustatyta, kad viešasis transportas kertant sankryžą galės gauti kiekvieną ciklą nuo 15 s iki 50 s papildomo laiko“, – aiškina JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) Eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.
Minėtose sankryžose maršrutinio transporto juostos yra atskirtos fiziškai tam, kad transportas išsukantis iš šalutinės gatvės per klaidą neįvažiuotų į maršrutinio transporto juostą. Taipogi, šiose atkarpose maršrutinio transporto juostų paskirtis buvo pakeista iš „A+“ į „A“, nes remiantis Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių 107 punktu, norint įrengti papildomas sekcijas viešajam transportui, jo eismą reikia reguliuoti atskirai nuo kitų transporto priemonių eismo, todėl „A“ juostoje negalimas kitų transporto priemonių eismas.
Kaip veikia viešojo transporto šviesoforai?
Viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija suteikia prioriteto teisę pirmam pajudėti išskirtinai tik viešajam transportui:
- kai pagrindinio šviesoforo signalas – raudonas, įjungiama papildoma sekcija viešajam transportui ir jis pajuda pirmiau, kol automobiliai stovi prie pagrindinio šviesoforo ir laukia žalio signalo.
- kai pagrindinio šviesoforo signalas yra žalias – sekcija tuo metu neveikia, viešasis transportas važiuoja degant žaliam signalui pagrindiniame šviesofore.
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2022-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 170 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu šiemet įvertino 8,32 balais iš 10, o tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2019-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus.