.
pa’JUDAM išmėginti autonominį autobusą!⚡🚌

🟠 Autobusą galite išbandyti kiekvieną darbo dieną 7–18 val. ir šeštadieniais 14–17 val.

🟠 Kelionė šiuo testuojamu autobusu – NEMOKAMA

🟠 Autobusas stotelėse stoja automatiškai

🟠 Testavimas vyks du mėnesius – iki lapkričio 23 d. (imtinai)

🟠 Testavimų metu autobuse visą laiką kartu važiuos ir saugumo operatorius

🟠 Autonominiame autobuse viso yra 8 sėdimos vietos, tačiau viena jų bus užimta saugumo operatoriaus. SVARBU ATKREIPTI DĖMESĮ: jei autonominiame autobuse nėra sėdimų vietų – išlipkite. Dėl keleivių saugumo, keliauti autonominiu autobusu galima tik sėdint. 

Saugumo taisyklės keleiviams:

🔵 Autonominio autobuso laukite stotelėje, kuo toliau nuo važiuojamosios dalies krašto.

🔵 Į autonominį autobusą įlipkite arba iš jo išlipkite tik transporto priemonei visiškai sustojus.

🔵 Įlipę į autonominį autobusą, atsisėskite. Jei autobuse nėra laisvų sėdimų vietų – išlipkite. Dėl keleivių saugumo, keliauti autonominiu autobusu galima tik sėdint.

🔵 Norėdami išlipti, palaukite, kol atsidarys durys – jos atsidaro automatiškai, kai autobusas pilnai sustoja numatytoje maršruto stotelėje.

🔵 Dėl Jūsų ir kitų keleivių saugumo, vežtis mikrojudumo transporto priemones (dviračius, paspirtukus ir kt.) draudžiama.

J. Stacevičiaus / LRT nuotr.

Dažniausiai užduodami klausimai

Autonominė (bepilotė) transporto priemonė gali judėti be žmogaus įsikišimo savarankiškai. Autonominio transporto idėja nėra nauja – autonominis transportas vis dažniau bandomas įvairiuose Europos miestuose, o per pastarąjį dešimtmetį jau tapo dar vienu keleivių vežimo sprendimu Škotijos, JAV, Prancūzijos, Suomijos ir Norvegijos miestuose. 

Autonominis transportas yra pagrįstas technologijomis, kurios leidžia transporto priemonei orientuotis aplinkoje ir ją interpretuoti, priimti sprendimus ir valdyti save. Autonominės transporto priemonės gali orientuotis pagal iš anksto numatytų ir esamų sąlygų kombinaciją, taip išvengiant problemiškos kelio elementų būklės ar kliūčių kelyje. Stebinčius ir nukreipiančius jutiklius, kameras turinti autonominė transporto priemonė gali ne tik identifikuoti aplinką, bet ir numatyti, kas laukia priekyje. Autonominis transportas pasaulyje vystosi labai sparčiai ir turi didžiulį potencialą pakeisti įprastinę transporto sistemą bei padaryti didelį teigiamą poveikį kasdieniam žmonių gyvenimui. 

Lietuvoje jau yra sukurta autonominio transporto testavimą ir veikimą mieste reglamentuojanti teisinė bazė, o prieš kelerius metus Vilniaus mieste buvo išbandyta prekių pristatymo autonominiu automobiliu paslauga.

Tiekėjas, įvertinęs maršruto sudėtingumą ir infrastuktūrą Užupyje, nustatė maksimalų – 20 km/h greitį. Tokio autonominio autobuso maksimalus gamyklinis greitis – 25 km/h.

Autonominiame autobuse yra 8 sėdimos vietos, tačiau viena jų bus užimta saugumo operatoriaus. SVARBU ATKREIPTI DĖMESĮ: jei autonominiame autobuse nėra laisvų sėdimų vietų – išlipkite. Dėl keleivių saugumo, keliauti autonominiu autobusu galima tik sėdint. 

Kelionės autonominiu autobusu testavimo metu – NEMOKAMOS.

Plačiau
Dalintis: